probléme freinage
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Bruce Willis
yuhankz
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probléme freinage
bonjour a tous,
j'aimerais avoir vos avis sur mon souci de freinage de ma vette voilà mon problème en début d'année je me suis lancé dans une réfection complète de mon train avant comprenant changement de tous mes silent bloc, biellette de direction rotule supérieur et inférieur roulement amortisseur et bien évidement disque plaquette flexible de frein avant et arrière et réfection complète des étriers avant et arrière et pour les disques plaquettes j'ai installé des disques percé rainuré avec les plaquettes qui vont bien, une fois tout remonté et après avoir forcément purgé tout mon système de frein aucune fuite n'apparait que se soit au niveau des étriers et des flexibles mais le souci la pédale de frein reste encore molle et il faut bien appuyer dessus pour que la voiture freine est-ce normale? est-ce que j'aurais oublié de faire quelque chose d'autre? merci a vous de prendre le temps de me lire et surtout de me répondre.
j'aimerais avoir vos avis sur mon souci de freinage de ma vette voilà mon problème en début d'année je me suis lancé dans une réfection complète de mon train avant comprenant changement de tous mes silent bloc, biellette de direction rotule supérieur et inférieur roulement amortisseur et bien évidement disque plaquette flexible de frein avant et arrière et réfection complète des étriers avant et arrière et pour les disques plaquettes j'ai installé des disques percé rainuré avec les plaquettes qui vont bien, une fois tout remonté et après avoir forcément purgé tout mon système de frein aucune fuite n'apparait que se soit au niveau des étriers et des flexibles mais le souci la pédale de frein reste encore molle et il faut bien appuyer dessus pour que la voiture freine est-ce normale? est-ce que j'aurais oublié de faire quelque chose d'autre? merci a vous de prendre le temps de me lire et surtout de me répondre.
yuhankz- En kit
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Re: probléme freinage
A mon avis il y a de la bubulle qui se balade dans le circuit.
Bruce Willis- Turbocharged
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Re: probléme freinage
merci papy pour ta réponse bon je sais ce qui me reste a faire refaire une bonne purge et autre question que j'ai oublié de publier peut être que tu as la réponse pour le liquide de frein dot3 ou dot4?papy thumper a écrit:A mon avis il y a de la bubulle qui se balade dans le circuit.
yuhankz- En kit
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Re: probléme freinage
Quelle année ta toto ?
Bruce Willis- Turbocharged
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Re: probléme freinage
A mon avis du DOT4 si tu as les freins d'origine.
Bruce Willis- Turbocharged
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Re: probléme freinage
elle est de 89 et j'ai purger avec du dot3 donc je vais aller acheter du dot4 et refaire une purge complète je verrais bien le résultat.papy thumper a écrit:Quelle année ta toto ?
yuhankz- En kit
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Re: probléme freinage
le Dot3 n'est pas vraiment une erreur et est compatible, mais ne tient pas aussi bien que le Dot4, surtout sur une C4.
Bruce Willis- Turbocharged
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Re: probléme freinage
je te remercie pour ces infos papy je vais faire sa alors ..papy thumper a écrit:le Dot3 n'est pas vraiment une erreur et est compatible, mais ne tient pas aussi bien que le Dot4, surtout sur une C4.
yuhankz- En kit
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Re: probléme freinage
Tu as mis quoi comme disque et plaquettes qu'elle marque et modéle ? tu as purgé comment ?
La purge peut être une solution aussi !!
La purge peut être une solution aussi !!
speedy2b- Turbocharged
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Re: probléme freinage
Tu dois surtout absolument respecter l'ordre de purge.
Pour ta C4 (une 89) c'est :
Avt droit, Ar droit, Ar gauche, Avt gauche.
Cet ordre est différent selon l'année et c'est lié à la présence ou non de l'ABS et de ASR ainsi qu'à la géographie du circuit de freinage et si c'est ou non une ZR-1 et toutes les ZR-1 n'ont pas non plus la même séquence.
C'est important pour bien purger le système, même avec un système à pression.
Si tu veux un bon liquide de frein, mets du Dot 5.1 et surtout pas du Dot 5 .
Pour ta C4 (une 89) c'est :
Avt droit, Ar droit, Ar gauche, Avt gauche.
Cet ordre est différent selon l'année et c'est lié à la présence ou non de l'ABS et de ASR ainsi qu'à la géographie du circuit de freinage et si c'est ou non une ZR-1 et toutes les ZR-1 n'ont pas non plus la même séquence.
C'est important pour bien purger le système, même avec un système à pression.
Si tu veux un bon liquide de frein, mets du Dot 5.1 et surtout pas du Dot 5 .
Reynel- Coup de Cœur C.P.
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Re: probléme freinage
Le DOT4 ou 5.1 est certes bien plus résistant aux hautes températures mais doit être remplacé régulièrement (1 fois par an), mais si tu utilises normalement ta Corvette et que tu ne fais pas de circuit, il est préférable de mettre du DOT3 que tu pourras remplacer tous les 4 ou 5 ans.
C'est mon avis et mon expérience qui me permet de commenter sur ce sujet.
C'est mon avis et mon expérience qui me permet de commenter sur ce sujet.
edencars- Coup de Cœur C.P.
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Re: probléme freinage
Je ne brutalise pas souvent les freins de ma ZR-1 et son Dot 5.1 ne monte pas fortement en température. Il a maintenant 3 ans et la voiture freine toujours très bien avec une pédale qui reste ferme même après quelques freinages appuyés sur les petites routes du Limousin.
Ma question edencars, est donc de savoir si la recommandation que l'on trouve généralement, de changer ce liquide 5.1 tous les ans n'est pas seulement en cas d'utilisation sur circuit régulièrement.
J'ai lu quelque-part que c'est son usage intensif et les hautes températures régulières qui le rende très hygroscopique.
Je suis intéressé par ton avis et ton expérience sur cette question.
Tu me diras en effet qu'il est inutile d'utiliser ce Dot 5.1 si on n'en fait pas usage sur circuit ou en montagne. C'est rationnel, mais sommes nous toujours rationnels en ce qui concerne nos jouets?
Ma question edencars, est donc de savoir si la recommandation que l'on trouve généralement, de changer ce liquide 5.1 tous les ans n'est pas seulement en cas d'utilisation sur circuit régulièrement.
J'ai lu quelque-part que c'est son usage intensif et les hautes températures régulières qui le rende très hygroscopique.
Je suis intéressé par ton avis et ton expérience sur cette question.
Tu me diras en effet qu'il est inutile d'utiliser ce Dot 5.1 si on n'en fait pas usage sur circuit ou en montagne. C'est rationnel, mais sommes nous toujours rationnels en ce qui concerne nos jouets?
Reynel- Coup de Cœur C.P.
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Re: probléme freinage
bonjour speedy2b comme disques et plaquettes j'ai mis des disques percé rainuré de la marque power stop acheter sur rock auto et pour la purge j'ai procédé en commençant par ar gauche ar droit avt gauche et avt droit avec du dot3 par rapport à ce que a marqué reynel je suis dans les choux complet ....speedy2b a écrit:Tu as mis quoi comme disque et plaquettes qu'elle marque et modéle ? tu as purgé comment ?
La purge peut être une solution aussi !!
yuhankz- En kit
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Re: probléme freinage
Reynel a écrit:Je ne brutalise pas souvent les freins de ma ZR-1 et son Dot 5.1 ne monte pas fortement en température. Il a maintenant 3 ans et la voiture freine toujours très bien avec une pédale qui reste ferme même après quelques freinages appuyés sur les petites routes du Limousin.
Ma question edencars, est donc de savoir si la recommandation que l'on trouve généralement, de changer ce liquide 5.1 tous les ans n'est pas seulement en cas d'utilisation sur circuit régulièrement.
J'ai lu quelque-part que c'est son usage intensif et les hautes températures régulières qui le rende très hygroscopique.
Je suis intéressé par ton avis et ton expérience sur cette question.
Tu me diras en effet qu'il est inutile d'utiliser ce Dot 5.1 si on n'en fait pas usage sur circuit ou en montagne. C'est rationnel, mais sommes nous toujours rationnels en ce qui concerne nos jouets?
Tu as tout à fait raison, si le freinage est utilisé « normalement » il n’y a pas plus de formation d’eau dans le circuit qu’avec du DOT3, mais il suffit de faire un peu de montagne (surtout s’il s’agit d’une BVA) pour qu’il monte rapidement en température et de fait perde ses caractéristiques initiales.
C’est pour ces raisons que si je ne fais pas de circuit avec mes autos (C3 et C4 entre autres vieilles) , je continue à mettre du DOT3 et vu que je roule peu avec, ça peut tenir 5 ans sans problème. C’est pas le cas pour la C7 où je mets du 5.1 que je remplace tous les ans et ça n’est pas du luxe lorsqu’on voit le taux d’humidité à l’intérieur. Pour le voir il suffit après vidange d’en verser une petite quantité dans un bocal transparent et 15mn plus tard, les deux liquides se sont séparés, c’est assez impressionnant!
edencars- Coup de Cœur C.P.
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Re: probléme freinage
Merci pour ta réponse. Je n'avais jamais pensé à faire le test que tu indiques. Ce sera fait ce printemps. On peut aussi faire ce test en prélevant du liquide à un étrier, je pense.
Reynel- Coup de Cœur C.P.
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Re: probléme freinage
Reynel a écrit:Merci pour ta réponse. Je n'avais jamais pensé à faire le test que tu indiques. Ce sera fait ce printemps. On peut aussi faire ce test en prélevant du liquide à un étrier, je pense.
Oui effectivement ou dans le bocal avec une seringue, mais la majorité de l'eau formée se trouve en partie basse, donc vers les étriers.
edencars- Coup de Cœur C.P.
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Re: probléme freinage
yuhankz a écrit:bonjour speedy2b comme disques et plaquettes j'ai mis des disques percé rainuré de la marque power stop acheter sur rock auto et pour la purge j'ai procédé en commençant par ar gauche ar droit avt gauche et avt droit avec du dot3 par rapport à ce que a marqué reynel je suis dans les choux complet ....speedy2b a écrit:Tu as mis quoi comme disque et plaquettes qu'elle marque et modéle ? tu as purgé comment ?
La purge peut être une solution aussi !!
Effectivement ta purge n'et pas dans le bon sens déjà !! du moins en géneral tu commences toujours par l'étrier le plus loin du maitre cylindre et tu finis par celui qui est le plus prés ! ARD ARG AVD AVG
mais sur les Corvette c'est différent ! sur la C3 je sais, je ne connais pas pour ta voiture !
il faudrait que Reynel nous le dise pour les C4 et les différentes années pour la purge !
speedy2b- Turbocharged
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Re: probléme freinage
La base! Achetez le manuel d atelier. Toutes les semaines il y a des questions qui basiquement sont dans manuel d atelier. 35 euros c est pas le bout du monde quand on a une corvette
gerald91- Blown
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Re: probléme freinage
Sur la C4 avec ABS, l'éloignement des roues est par rapport à la centrale ABS (derrière le siège conducteur) d'où sont distribuées aux roues les lignes de frein et non pas depuis le maître cylindre. Avec l'ASR c'est encore différent. Le circuit arrière est différent car chaque roue arrière est reliée directement à la centrale indépendamment l'une de l'autre alors que sans ASR elles sont en série.
Je vous donnerai la séquence pour les différentes périodes et montages.
Je vous donnerai la séquence pour les différentes périodes et montages.
Reynel- Coup de Cœur C.P.
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Re: probléme freinage
edencars a écrit:Reynel a écrit:Merci pour ta réponse. Je n'avais jamais pensé à faire le test que tu indiques. Ce sera fait ce printemps. On peut aussi faire ce test en prélevant du liquide à un étrier, je pense.
Oui effectivement ou dans le bocal avec une seringue, mais la majorité de l'eau formée se trouve en partie basse, donc vers les étriers.
Oui, c'est bien pour ça que je parle de prendre l'echantillon de liquide à un étrier.
Reynel- Coup de Cœur C.P.
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Re: probléme freinage
Chose promise ...
Séquences de purge.
For 1984-86 vehicles, bleed the brakes in the following sequence: left rear, right rear, left front, right front.
For 1987 vehicles, bleed the brakes in the following sequence: right front, right rear, left rear, left front
1988-91 vehicles: right front, right rear, left rear, left front.
1992-96 vehicles: right rear, left rear, right front, left front.
Et pour ceux qui lisent l'anglais voici toutes les infos concernant la purge des freins que j'ai déjà publié ici en 2013.
https://www.corvettepassion.com/t14213p225-zr-1-piste
Bleeding Brake System
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When any part of the hydraulic system has been disconnected for repair or replacement, air may get into the lines and cause spongy pedal action (because air can be compressed and brake fluid cannot). To correct this condition, it is necessary to bleed the hydraulic system so to be sure all air is purged. If air is introduced into the system at the master cylinder, it may be necessary to bled the entire system. If the disconnection of a fitting or pipe is the cause for air presence in the system, then only the caliper(s) served by that component need to be bled. Do not move the vehicle until a firm brake pedal is obtained. Air in the system can cause the loss of brake operation.
When bleeding the brake system, bleed one brake cylinder at a time, observing the sequence given in the following procedures. ALWAYS Keep the master cylinder reservoir filled with brake fluid during the bleeding operation. Never use brake fluid that has been drained from the hydraulic system, no matter how clean it is.
WARNING
Clean, high quality brake fluid is essential to the safe and proper operation of the brake system. You should always buy the highest quality brake fluid that is available. If the brake fluid becomes contaminated, drain and flush the system, then refill the master cylinder with new fluid. Never reuse any brake fluid. Any brake fluid that is removed from the system should be discarded.
MANUAL BLEEDING
1984-87 Vehicles
See Figures 1 and 2
Fill the master cylinder with the proper type of brake fluid and keep at least one half full during the bleeding procedure.
For 1984-86 vehicles, bleed the brakes in the following sequence: left rear, right rear, left front, right front.
For 1987 vehicles, bleed the brakes in the following sequence: right front, right rear, left rear, left front.
With the proper sized box wrench over the bleeder valve, attach a bleeder tube to the valve and allow the tube to hang submerged in brake fluid in a clear glass jar.
Fig. Fig. 1: Location of the rear brake bleeder valve
Fig. Fig. 2: With a hose over the end of the bleeder valve, and the other end submerged in clean brake fluid, open the valve to bleed the system
Open the bleeder valve and have an assistant fully depress the brake pedal.
Close the bleeder valve and release the brake pedal.
Repeast the 2 previous steps until all air is evacuated. Check and refill the master cylinder reservoir as necessary to prevent air from being drawn through the master cylinder.
Releat the bleeding procedure at all wheels if the entire system is to be bled.
Check the brake pedal for sponginess and, if any is found, repeat the entire bleeding procedure until a firm pedal is achieved.
1988-96 Vehicles
See Figure 3
Fill the master cylinder reservoir with brake fluid and keep it at least 1 / 2 full of fluid at all times during the bleeding operation.
Deplete the brake vacuum reserve by applying and releasing the brakes several times while the engine is OFF .
On 1992-94 vehicles and 1995 vehicles equipped with the VIN J engine, if the entire system must be bled, the master cylinder prime pipe must first be bled at the hydraulic modulator located in the left rear storage compartment.
Open the left rear storage compartment, then remove the sound insulator pad.
Remove the cap from the modulator bleed screw, then position a box wrench and a short piece of clear tube over the screw.
Position a container and rags to protect the vehicle interior from the brake fluid. Open the bleed screw and allow fluid to flow until all air is removed.
Tighten the bleed screw to 106 inch lbs. (12 Nm) and remove the tubing. Wipe the screw off and make sure it has properly sealed.
Install the sound insulator pad, making sure it covers the entire modulator valve or excessive noise may be heard when the system is operating. Close the rear compartment.
If the master cylinder is known or suspected to have air in the bore, bleed the unit before bleeding the calipers, in the following manner:
Disconnect the forward (blind end) brake line connection at the master cylinder.
Allow brake fluid to fill the master cylinder piston bore until it begins to flow from the forward pipe connector port at the master cylinder.
Connect the forward brake line to the master cylinder and tighten.
Have an assistant depress the brake pedal slowly 1 time and hold. Loosen the forward brake line connection at the master cylinder to purge air from the bore. Tighten the connection to 13 ft. lbs. (18 Nm), and have the assistant release the pedal slowly. Wait 15 seconds and repeat the sequence, including the 15 second pause, until all air is removed from the bore. Make sure brake fluid does not contact any painted surface.
Repeat the procedure at the rear master cylinder brake line connection.
If it is known that the calipers do not contain any air, it will not be necessary to bleed them.
If it is necessary to bleed all of the calipers, follow the proper sequence:
1988-91 vehicles: right front, right rear, left rear, left front.
1992-96 vehicles: right rear, left rear, right front, left front.
After all air is removed from the master cylinder, bleed the individual calipers as follows:
Place a suitable sized box wrench over the bleeder valve.
Attach a clear tube over the bleeder valve and allow the tube to hang, submerged in a clear container partially filled with brake fluid.
Fig. Fig. 3: Proper set-up for bleeding the individual calipers
Have an assistant depress the brake pedal slowly 1 time and hold. Loosen the bleeder valve to purge the air from the cylinder. Tighten the bleeder screw to 80 inch lbs. (9 Nm), and have the assistant slowly release the pedal. Wait 15 seconds and repeat the sequence, including the 15 second pause, until all air is removed.
It may be necessary to repeat the sequence 10 or more times to remove all of the air.
Rapid pumping of the brake pedal pushes the master cylinder secondary piston down the bore in a way that makes it difficult to bleed the system.
Check the brake pedal for sponginess and the brake warning light for an indication of unbalanced pressure. Repeat the bleeding procedure to correct either of these conditions.
On 1995-96 vehicles, if the proper pedal height and feel is not achieved after the bleeding is completed, you must perform the Auto Bleed procedure, located under the ABS section of this guide. This procedure requires the use of a Tech 1, or equivalent scan tool.
PRESSURE BLEEDING
The pressure bleeding equipment you use must be of the diaphragm type, which means it must have a rubber diaphragm between the air supply and the brake fluid to prevent air, moisture, oil and other contaminants from entering the hydraulic system. Make sure you are using the proper master cylinder bleeder adapters to avoid damaging master cylinder reservoirs.
1984-87 Vehicles
Install the proper bleeding adapter(s) to the master cylinder reservoirs, Tool J-35690, or equivalent.
Make sure the pressure tank is at least 1 / 3 full of the proper type of brake fluid. The bleeder ball must be re-bled each time fluid is added.
Charge the bleeder ball to between 20-25 psi (140-175 kPa).
When you are ready to start the bleeding procedure, connect the hose to the master cylinder bleeder adapter, and open the tank valve.
For 1984-86 vehicles, bleed the brakes in the following sequence: left rear, right rear, left front, right front.
For 1987 vehicles, bleed the brakes in the following sequence: right front, right rear, left rear, left front.
Have an assistant stroke the brake pedal while pressure bleeding.
With the proper size wrench over the bleeder valve, attach the bleeder tube. The discharge end must hang submerged in a clean container partially filled with brake fluid.
Open the bleeder valve at least 3 / 4 turn and allow the flow to continue until no air can be seen in the fluid.
Close the bleeder valve, making sure it seals.
Repeat the 3 previous steps for the remaining bleeder valves.
Check the brake pedal for sponginess and, if any is found, repeat the entire bleeding procedure until a firm pedal is achieved.
Properly dispose of all of the brake fluid that was removed from the system.
Disconnect the bleeder equipment from the brake bleeder adapter. Remove the adapter, then if any fluid was spilled, make sure to wipe all areas so they are clean and dry.
Fill the master cylinder reservoirs to the proper level, then install the master cylinder diaphragm and cover.
1988-96 Vehicles
See Figures 4 and 5
On 1992-94 vehicles and 1995 vehicles equipped with the VIN J engine, if the entire system must be bled, the master cylinder prime pipe must first be bled at the hydraulic modulator located in the left rear storage compartment.
Fill the master cylinder to the proper level.
Open the left rear storage compartment, then remove the sound insulator pad.
Remove the cap from the modulator bleed screw, then position a box wrench and a short piece of clear tube over the screw.
Position a container and rags to protect the vehicle interior from the brake fluid.
Remove the master cylinder cap and install a suitable compact pressure bleeding adapter, such as tool J 35589, or equivalent.
Fig. Fig. 4: Location of the prime pipe bleed screw-1995 VIN J engine shown
Charge the bleeder to 20-25 psi (140-172 kPa).
Connect a hose to the adapter.
Open the valve on the brake bleeder tank.
Open the modulator valve bleed screw 3 / 4 turn and allow the flow continue until no air is seen in the fluid.
Tighten the bleed screw to 106 inch lbs. (12 Nm) and remove the tubing. Wipe the screw off and make sure it has properly sealed.
Install the sound insulator pad, making sure it covers the entire modulator valve or excessive noise may be heard when the system is operating. Close the rear compartment.
Fill the master cylinder to the proper level and install the cap.
To bleed the hydraulic system, perform the following procedure.
Remove the master cylinder reservoir cap, then connect the proper bleeder adapter(s) to the master cylinder reservoirs.
Charge the bleeder to 20-25 psi (140-172 kPa).
Connect the hose to the bleeder adapter tank, and open the valve on top of the tank. Depress the bleed-off valve until a few drops of brake fluid appear. Refer to the accompanying figure for installation details.
Raise and safely support the vehicle.
If it is necessary to bleed all of the calipers, follow the proper sequence:
1988-91 vehicles: right front, right rear, left rear, left front.
1992-96 vehicles: right rear, left rear, right front, left front.
Place a proper size box end wrench over the bleeder screw. Attach a clear tube over the screw and let the tube hang submerged in a clear container partially filled with brake fluid.
Fig. Fig. 5: View of the pressure bleeding adapters installed on the master cylinder-1988-91 vehicles shown
Open the bleeder screws at least 3 / 4 turn and let the flow continue, until you can see no air in the fluid. Have an assistant stroke the brake pedal while pressure bleeding.
Close the bleeder screws, and tighten to 80 inch lbs. (9 Nm), making sure they seal.
Repeat the 3 previous steps until all of the calipers have been bled.
Carefully lower the vehicle.
Check the brake pedal for sponginess and the "BRAKE" warning lamp for any indication of unbalanced pressure. If either of these 2 conditions exist, repeat the entire bleeding procedure.
Properly dispose of all of the brake fluid that was removed from the system.
Disconnect the bleeder equipment from the brake bleeder adapter. Remove the adapter, then if any fluid was spilled, make sure to wipe all areas so they are clean and dry.
Check the brake pedal for sponginess and the brake warning light for an indication of unbalanced` pressure. Repeat the bleeding procedure to correct either of these conditions.
On 1995-96 vehicles, if the proper pedal height and feel is not achieved after the bleeding is completed, you must perform the Auto Bleed procedure, located under the ABS section of this guide. This procedure requires the use of a Tech 1, or equivalent scan tool.
Séquences de purge.
For 1984-86 vehicles, bleed the brakes in the following sequence: left rear, right rear, left front, right front.
For 1987 vehicles, bleed the brakes in the following sequence: right front, right rear, left rear, left front
1988-91 vehicles: right front, right rear, left rear, left front.
1992-96 vehicles: right rear, left rear, right front, left front.
Et pour ceux qui lisent l'anglais voici toutes les infos concernant la purge des freins que j'ai déjà publié ici en 2013.
https://www.corvettepassion.com/t14213p225-zr-1-piste
Bleeding Brake System
When any part of the hydraulic system has been disconnected for repair or replacement, air may get into the lines and cause spongy pedal action (because air can be compressed and brake fluid cannot). To correct this condition, it is necessary to bleed the hydraulic system so to be sure all air is purged. If air is introduced into the system at the master cylinder, it may be necessary to bled the entire system. If the disconnection of a fitting or pipe is the cause for air presence in the system, then only the caliper(s) served by that component need to be bled. Do not move the vehicle until a firm brake pedal is obtained. Air in the system can cause the loss of brake operation.
When bleeding the brake system, bleed one brake cylinder at a time, observing the sequence given in the following procedures. ALWAYS Keep the master cylinder reservoir filled with brake fluid during the bleeding operation. Never use brake fluid that has been drained from the hydraulic system, no matter how clean it is.
WARNING
Clean, high quality brake fluid is essential to the safe and proper operation of the brake system. You should always buy the highest quality brake fluid that is available. If the brake fluid becomes contaminated, drain and flush the system, then refill the master cylinder with new fluid. Never reuse any brake fluid. Any brake fluid that is removed from the system should be discarded.
MANUAL BLEEDING
1984-87 Vehicles
See Figures 1 and 2
Fill the master cylinder with the proper type of brake fluid and keep at least one half full during the bleeding procedure.
For 1984-86 vehicles, bleed the brakes in the following sequence: left rear, right rear, left front, right front.
For 1987 vehicles, bleed the brakes in the following sequence: right front, right rear, left rear, left front.
With the proper sized box wrench over the bleeder valve, attach a bleeder tube to the valve and allow the tube to hang submerged in brake fluid in a clear glass jar.
Fig. Fig. 1: Location of the rear brake bleeder valve
Fig. Fig. 2: With a hose over the end of the bleeder valve, and the other end submerged in clean brake fluid, open the valve to bleed the system
Open the bleeder valve and have an assistant fully depress the brake pedal.
Close the bleeder valve and release the brake pedal.
Repeast the 2 previous steps until all air is evacuated. Check and refill the master cylinder reservoir as necessary to prevent air from being drawn through the master cylinder.
Releat the bleeding procedure at all wheels if the entire system is to be bled.
Check the brake pedal for sponginess and, if any is found, repeat the entire bleeding procedure until a firm pedal is achieved.
1988-96 Vehicles
See Figure 3
Fill the master cylinder reservoir with brake fluid and keep it at least 1 / 2 full of fluid at all times during the bleeding operation.
Deplete the brake vacuum reserve by applying and releasing the brakes several times while the engine is OFF .
On 1992-94 vehicles and 1995 vehicles equipped with the VIN J engine, if the entire system must be bled, the master cylinder prime pipe must first be bled at the hydraulic modulator located in the left rear storage compartment.
Open the left rear storage compartment, then remove the sound insulator pad.
Remove the cap from the modulator bleed screw, then position a box wrench and a short piece of clear tube over the screw.
Position a container and rags to protect the vehicle interior from the brake fluid. Open the bleed screw and allow fluid to flow until all air is removed.
Tighten the bleed screw to 106 inch lbs. (12 Nm) and remove the tubing. Wipe the screw off and make sure it has properly sealed.
Install the sound insulator pad, making sure it covers the entire modulator valve or excessive noise may be heard when the system is operating. Close the rear compartment.
If the master cylinder is known or suspected to have air in the bore, bleed the unit before bleeding the calipers, in the following manner:
Disconnect the forward (blind end) brake line connection at the master cylinder.
Allow brake fluid to fill the master cylinder piston bore until it begins to flow from the forward pipe connector port at the master cylinder.
Connect the forward brake line to the master cylinder and tighten.
Have an assistant depress the brake pedal slowly 1 time and hold. Loosen the forward brake line connection at the master cylinder to purge air from the bore. Tighten the connection to 13 ft. lbs. (18 Nm), and have the assistant release the pedal slowly. Wait 15 seconds and repeat the sequence, including the 15 second pause, until all air is removed from the bore. Make sure brake fluid does not contact any painted surface.
Repeat the procedure at the rear master cylinder brake line connection.
If it is known that the calipers do not contain any air, it will not be necessary to bleed them.
If it is necessary to bleed all of the calipers, follow the proper sequence:
1988-91 vehicles: right front, right rear, left rear, left front.
1992-96 vehicles: right rear, left rear, right front, left front.
After all air is removed from the master cylinder, bleed the individual calipers as follows:
Place a suitable sized box wrench over the bleeder valve.
Attach a clear tube over the bleeder valve and allow the tube to hang, submerged in a clear container partially filled with brake fluid.
Fig. Fig. 3: Proper set-up for bleeding the individual calipers
Have an assistant depress the brake pedal slowly 1 time and hold. Loosen the bleeder valve to purge the air from the cylinder. Tighten the bleeder screw to 80 inch lbs. (9 Nm), and have the assistant slowly release the pedal. Wait 15 seconds and repeat the sequence, including the 15 second pause, until all air is removed.
It may be necessary to repeat the sequence 10 or more times to remove all of the air.
Rapid pumping of the brake pedal pushes the master cylinder secondary piston down the bore in a way that makes it difficult to bleed the system.
Check the brake pedal for sponginess and the brake warning light for an indication of unbalanced pressure. Repeat the bleeding procedure to correct either of these conditions.
On 1995-96 vehicles, if the proper pedal height and feel is not achieved after the bleeding is completed, you must perform the Auto Bleed procedure, located under the ABS section of this guide. This procedure requires the use of a Tech 1, or equivalent scan tool.
PRESSURE BLEEDING
The pressure bleeding equipment you use must be of the diaphragm type, which means it must have a rubber diaphragm between the air supply and the brake fluid to prevent air, moisture, oil and other contaminants from entering the hydraulic system. Make sure you are using the proper master cylinder bleeder adapters to avoid damaging master cylinder reservoirs.
1984-87 Vehicles
Install the proper bleeding adapter(s) to the master cylinder reservoirs, Tool J-35690, or equivalent.
Make sure the pressure tank is at least 1 / 3 full of the proper type of brake fluid. The bleeder ball must be re-bled each time fluid is added.
Charge the bleeder ball to between 20-25 psi (140-175 kPa).
When you are ready to start the bleeding procedure, connect the hose to the master cylinder bleeder adapter, and open the tank valve.
For 1984-86 vehicles, bleed the brakes in the following sequence: left rear, right rear, left front, right front.
For 1987 vehicles, bleed the brakes in the following sequence: right front, right rear, left rear, left front.
Have an assistant stroke the brake pedal while pressure bleeding.
With the proper size wrench over the bleeder valve, attach the bleeder tube. The discharge end must hang submerged in a clean container partially filled with brake fluid.
Open the bleeder valve at least 3 / 4 turn and allow the flow to continue until no air can be seen in the fluid.
Close the bleeder valve, making sure it seals.
Repeat the 3 previous steps for the remaining bleeder valves.
Check the brake pedal for sponginess and, if any is found, repeat the entire bleeding procedure until a firm pedal is achieved.
Properly dispose of all of the brake fluid that was removed from the system.
Disconnect the bleeder equipment from the brake bleeder adapter. Remove the adapter, then if any fluid was spilled, make sure to wipe all areas so they are clean and dry.
Fill the master cylinder reservoirs to the proper level, then install the master cylinder diaphragm and cover.
1988-96 Vehicles
See Figures 4 and 5
On 1992-94 vehicles and 1995 vehicles equipped with the VIN J engine, if the entire system must be bled, the master cylinder prime pipe must first be bled at the hydraulic modulator located in the left rear storage compartment.
Fill the master cylinder to the proper level.
Open the left rear storage compartment, then remove the sound insulator pad.
Remove the cap from the modulator bleed screw, then position a box wrench and a short piece of clear tube over the screw.
Position a container and rags to protect the vehicle interior from the brake fluid.
Remove the master cylinder cap and install a suitable compact pressure bleeding adapter, such as tool J 35589, or equivalent.
Fig. Fig. 4: Location of the prime pipe bleed screw-1995 VIN J engine shown
Charge the bleeder to 20-25 psi (140-172 kPa).
Connect a hose to the adapter.
Open the valve on the brake bleeder tank.
Open the modulator valve bleed screw 3 / 4 turn and allow the flow continue until no air is seen in the fluid.
Tighten the bleed screw to 106 inch lbs. (12 Nm) and remove the tubing. Wipe the screw off and make sure it has properly sealed.
Install the sound insulator pad, making sure it covers the entire modulator valve or excessive noise may be heard when the system is operating. Close the rear compartment.
Fill the master cylinder to the proper level and install the cap.
To bleed the hydraulic system, perform the following procedure.
Remove the master cylinder reservoir cap, then connect the proper bleeder adapter(s) to the master cylinder reservoirs.
Charge the bleeder to 20-25 psi (140-172 kPa).
Connect the hose to the bleeder adapter tank, and open the valve on top of the tank. Depress the bleed-off valve until a few drops of brake fluid appear. Refer to the accompanying figure for installation details.
Raise and safely support the vehicle.
If it is necessary to bleed all of the calipers, follow the proper sequence:
1988-91 vehicles: right front, right rear, left rear, left front.
1992-96 vehicles: right rear, left rear, right front, left front.
Place a proper size box end wrench over the bleeder screw. Attach a clear tube over the screw and let the tube hang submerged in a clear container partially filled with brake fluid.
Fig. Fig. 5: View of the pressure bleeding adapters installed on the master cylinder-1988-91 vehicles shown
Open the bleeder screws at least 3 / 4 turn and let the flow continue, until you can see no air in the fluid. Have an assistant stroke the brake pedal while pressure bleeding.
Close the bleeder screws, and tighten to 80 inch lbs. (9 Nm), making sure they seal.
Repeat the 3 previous steps until all of the calipers have been bled.
Carefully lower the vehicle.
Check the brake pedal for sponginess and the "BRAKE" warning lamp for any indication of unbalanced pressure. If either of these 2 conditions exist, repeat the entire bleeding procedure.
Properly dispose of all of the brake fluid that was removed from the system.
Disconnect the bleeder equipment from the brake bleeder adapter. Remove the adapter, then if any fluid was spilled, make sure to wipe all areas so they are clean and dry.
Check the brake pedal for sponginess and the brake warning light for an indication of unbalanced` pressure. Repeat the bleeding procedure to correct either of these conditions.
On 1995-96 vehicles, if the proper pedal height and feel is not achieved after the bleeding is completed, you must perform the Auto Bleed procedure, located under the ABS section of this guide. This procedure requires the use of a Tech 1, or equivalent scan tool.
Reynel- Coup de Cœur C.P.
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Modele Vette : ZR-1 1992 / C6 LS3 Z51
Date d'inscription : 23/01/2012
Re: probléme freinage
Merci bien Reynel pour ces informations très précieuses !! j'ai deux manuel et pas vu !! donc mal vu surement !!
En tous les cas bravo pour ta réactivité !
c'est ce que j'ai fait sur ma 93 sans le savoir, comme je faisais sur mes autres véhicules ! 1992-96 vehicles: right rear, left rear, right front, left front.
En tous les cas bravo pour ta réactivité !
c'est ce que j'ai fait sur ma 93 sans le savoir, comme je faisais sur mes autres véhicules ! 1992-96 vehicles: right rear, left rear, right front, left front.
speedy2b- Turbocharged
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Date d'inscription : 14/01/2016
Re: probléme freinage
yuhankz a écrit:bonjour speedy2b comme disques et plaquettes j'ai mis des disques percé rainuré de la marque power stop acheter sur rock auto et pour la purge j'ai procédé en commençant par ar gauche ar droit avt gauche et avt droit avec du dot3 par rapport à ce que a marqué reynel je suis dans les choux complet ....speedy2b a écrit:Tu as mis quoi comme disque et plaquettes qu'elle marque et modéle ? tu as purgé comment ?
La purge peut être une solution aussi !!
ok ça devrait le faire pour les disques et plaquettes !
Regarde bien Reynel nous à mis gentillement les procédures pour les années de nos C4 à toi de jouer maintenant
speedy2b- Turbocharged
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