Probleme poulie damper
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Probleme poulie damper
Salut a tous, ce matin en démarrant la Vette la courroie couiné, j'ai régardé et découvert que la grosse poulie du bas été voilé avec un fort bruit de courroie, est ce que je suis bon pour changé la poulie, ou est ce quel se resserre ? Merci
Guéna- Coup de Cœur C.P.
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Re: Probleme poulie damper
si ça peut te rassurer guena la mienne bouge pas mal aussi mais a la concession ils m ont dit que c était le fonctionnement normal de la poulie qui est la pour amortir les chocs par contre y a déja eut un post la dessus si ça peut t aider https://www.corvettepassion.com/t15251-probleme-poulie-damper?highlight=poulie
scalpa38- L98
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Re: Probleme poulie damper
Merci Scalpa38, j'ai vu le post, je pense que je vais etre bon pour changé la poulie, mais avant je voulait savoir si sa ce resserrait ou si il fallait imperativement la changé, ni connaissant rien, car elle est voilé et sa fait un vieux crie de guerre presque que tout le temps, mais merci pour le lien Scalpa38
Guéna- Coup de Cœur C.P.
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Re: Probleme poulie damper
ah sacré c6 entre les cris de guerre et les cris de truie qu on egorge en ètant un peu serieux la mienne bouge pas mal mais pas de bruit parasite pour l instant courage a toi
scalpa38- L98
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Re: Probleme poulie damper
Si cela peut t'aider...
Crankshaft Balancer Installation
Tools Required
• J 41665 Crankshaft Balancer and Sprocket Installer
• J 42386-A Flywheel Holding Tool
• J 45059 Angle Meter
Notice: Refer to Fastener Notice in Cautions and Notices.
Important: • For manual transmission applications, note the position of the crankshaft balancer before removal. The balancer does not use a key or keyway for positioning. Mark or scribe the end of the crankshaft and the balancer before removal. The crankshaft balancer must be installed to the original position. If replacing the crankshaft balancer, note the location of any existing balance weights, if applicable. Install new balance weights into the new crankshaft balancer, if applicable. Crankshaft balance weights must be installed into the new balancer in the same location as the old balancer. A properly installed balance weight will be either flush or below flush with the face of the balancer.
• The crankshaft balancer installation and bolt tightening involves a four stage tightening process. The first pass ensures that the balancer is installed completely onto the crankshaft. The second, third and fourth passes tighten the NEW bolt to the proper torque.
• The used crankshaft balancer bolt is used only during the first pass of the balancer installation procedure. Install a NEW crankshaft balancer bolt and tighten as described in the second, third and fourth passes of the balancer bolt tightening procedure.
Install the J 42386-A and bolts. Use one M10 - 1.5 x 120 mm and one M10 - 1.5 x 45 mm bolt for proper tool operation.
Tighten
Tighten the J 42386-A bolts to 50 N·m (37 lb ft).
Using the old balancer as a reference, mark or scribe the new balancer in the same location, if applicable.
Install balance weights into the new balancer, if applicable. Refer to Engine Balancing and Crankshaft Balancer Cleaning and Inspection .
Install the crankshaft balancer washer (233). Refer to New Product Information .
Important: The balancer should be positioned onto the end of the crankshaft as straight as possible prior to tool installation.
Position the balancer (138) onto the end of the crankshaft.
Use the J 41665 in order to install the balancer.
Assemble the threaded rod, nut, washer and installer. Insert the smaller end of the installer into the front of the balancer.
Use a wrench and hold the hex end of the threaded rod.
Use a second wrench and rotate the installation tool nut clockwise until the balancer is started onto the crankshaft.
Remove the tool and reverse the installation tool. Position the larger end of the installer against the front of the balancer.
Use a wrench and hold the hex end of the threaded rod.
Use a second wrench and rotate the installation tool nut clockwise until the balancer is installed onto the crankshaft.
Remove the balancer installation tool.
Install the used crankshaft balancer bolt (139).
Tighten
Tighten the crankshaft balancer bolt to 330 N·m (240 lb ft).
Remove the used crankshaft balancer bolt.
Important: The nose of the crankshaft should be recessed 2.4-4.48 mm (0.094-0.176 in) into the balancer bore.
Measure for a correctly installed balancer. If the balancer is not installed to the proper dimensions, install the J 41665 and repeat the installation procedure.
Install the NEW crankshaft balancer bolt (139).
Tighten
Tighten the crankshaft balancer bolt a first pass to 50 N·m (37 lb ft).
Tighten the crankshaft balancer bolt a second pass to 140 degrees using the J 45059 .
Remove the J 42386-A .
Crankshaft Balancer Installation
Tools Required
• J 41665 Crankshaft Balancer and Sprocket Installer
• J 42386-A Flywheel Holding Tool
• J 45059 Angle Meter
Notice: Refer to Fastener Notice in Cautions and Notices.
Important: • For manual transmission applications, note the position of the crankshaft balancer before removal. The balancer does not use a key or keyway for positioning. Mark or scribe the end of the crankshaft and the balancer before removal. The crankshaft balancer must be installed to the original position. If replacing the crankshaft balancer, note the location of any existing balance weights, if applicable. Install new balance weights into the new crankshaft balancer, if applicable. Crankshaft balance weights must be installed into the new balancer in the same location as the old balancer. A properly installed balance weight will be either flush or below flush with the face of the balancer.
• The crankshaft balancer installation and bolt tightening involves a four stage tightening process. The first pass ensures that the balancer is installed completely onto the crankshaft. The second, third and fourth passes tighten the NEW bolt to the proper torque.
• The used crankshaft balancer bolt is used only during the first pass of the balancer installation procedure. Install a NEW crankshaft balancer bolt and tighten as described in the second, third and fourth passes of the balancer bolt tightening procedure.
Install the J 42386-A and bolts. Use one M10 - 1.5 x 120 mm and one M10 - 1.5 x 45 mm bolt for proper tool operation.
Tighten
Tighten the J 42386-A bolts to 50 N·m (37 lb ft).
Using the old balancer as a reference, mark or scribe the new balancer in the same location, if applicable.
Install balance weights into the new balancer, if applicable. Refer to Engine Balancing and Crankshaft Balancer Cleaning and Inspection .
Install the crankshaft balancer washer (233). Refer to New Product Information .
Important: The balancer should be positioned onto the end of the crankshaft as straight as possible prior to tool installation.
Position the balancer (138) onto the end of the crankshaft.
Use the J 41665 in order to install the balancer.
Assemble the threaded rod, nut, washer and installer. Insert the smaller end of the installer into the front of the balancer.
Use a wrench and hold the hex end of the threaded rod.
Use a second wrench and rotate the installation tool nut clockwise until the balancer is started onto the crankshaft.
Remove the tool and reverse the installation tool. Position the larger end of the installer against the front of the balancer.
Use a wrench and hold the hex end of the threaded rod.
Use a second wrench and rotate the installation tool nut clockwise until the balancer is installed onto the crankshaft.
Remove the balancer installation tool.
Install the used crankshaft balancer bolt (139).
Tighten
Tighten the crankshaft balancer bolt to 330 N·m (240 lb ft).
Remove the used crankshaft balancer bolt.
Important: The nose of the crankshaft should be recessed 2.4-4.48 mm (0.094-0.176 in) into the balancer bore.
Measure for a correctly installed balancer. If the balancer is not installed to the proper dimensions, install the J 41665 and repeat the installation procedure.
Install the NEW crankshaft balancer bolt (139).
Tighten
Tighten the crankshaft balancer bolt a first pass to 50 N·m (37 lb ft).
Tighten the crankshaft balancer bolt a second pass to 140 degrees using the J 45059 .
Remove the J 42386-A .
Mimi77- Coup de Cœur C.P.
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Re: Probleme poulie damper
Merci Mimi77, mais en plus d'etre bon a rien en Méca, c'est idem en anglais,( j'ai été trop longtemp a l'école ) par contre les images me font bien comprendre le system, merci
Guéna- Coup de Cœur C.P.
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Date d'inscription : 02/01/2013
Re: Probleme poulie damper
Bon courage Guéna
NATHOM- ZL1
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Modele Vette : C3 81 Custom (Ex-C6 Z06)
Date d'inscription : 06/08/2012
Re: Probleme poulie damper
Pour changer la poulie damper il faut poser le train avant pour ne pas t'emmerder tu as au moins 5 heures de boulot , cela va te couter bonbon .
mwelche- Turbocharged
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Date d'inscription : 14/02/2009
Re: Probleme poulie damper
Merci mwelche, je pense en avoir pour 1000€/ 1500€, ont ma dit que c'était la maladie sur les C6 2005/2006, on verras bien, de toute façon faut la faire sa fait partie de l'entretien, sinon j'avais qu'a m'acheté une TWINGO
Guéna- Coup de Cœur C.P.
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Modele Vette : C7 GS Carbon 65
Date d'inscription : 02/01/2013
Re: Probleme poulie damper
Question ? Je voulais savoir les gars, si quitte a la changé, il en existe des renforcés, ou allégé, bref mieux que celle d'origine, et si sa valait le cout d'investir un peu plus ?
Guéna- Coup de Cœur C.P.
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Modele Vette : C7 GS Carbon 65
Date d'inscription : 02/01/2013
Re: Probleme poulie damper
Tu as le super damner de chez ATI vers les 500 $ , il faut changer la courroie .
Ne pas oublier de mettre un boulon neuf
Ne pas oublier de mettre un boulon neuf
mwelche- Turbocharged
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Modele Vette : ---------
Date d'inscription : 14/02/2009
Re: Probleme poulie damper
Damper faute de frappe.
mwelche- Turbocharged
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Modele Vette : ---------
Date d'inscription : 14/02/2009
Re: Probleme poulie damper
Merci pour l'info, je me doutais bien qu'il y avais que l'origine, je vais voir samwelche a écrit:Tu as le super damner de chez ATI vers les 500 $ , il faut changer la courroie .
Ne pas oublier de mettre un boulon neuf
Guéna- Coup de Cœur C.P.
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Localisation : Essonne
Modele Vette : C7 GS Carbon 65
Date d'inscription : 02/01/2013
Re: Probleme poulie damper
D'apres mes infos beaucoup de 2005/2006, et pas toutes, pourtant la mienne n'a que 36 Mkms, mais a priorie rien a voir avec le kilometres, mais a surveilléFRED51 a écrit:Quelles sont les C6 "touchées " par ce soucis de poulie damper ?? Toutes ?
Guéna- Coup de Cœur C.P.
- Nombre de messages : 31548
Age : 54
Localisation : Essonne
Modele Vette : C7 GS Carbon 65
Date d'inscription : 02/01/2013
Re: Probleme poulie damper
Bon courage Guéna, tient nous au courant de l'évolution de ton l'intervention.
Ultor128- Turbocharged
- Nombre de messages : 1608
Age : 50
Localisation : Neuvecelle 74
Modele Vette : C6 Luxury LS2 Z51 Velocity Yellow
Date d'inscription : 24/05/2012
Re: Probleme poulie damper
Bon courage Ghena
Yann75- Coup de Cœur C.P.
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Localisation : Hô Chi Minh
Modele Vette : Ex C7Z06 A8 mod 2016
Date d'inscription : 18/06/2011
Re: Probleme poulie damper
Lire Guéna
Yann75- Coup de Cœur C.P.
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Age : 75
Localisation : Hô Chi Minh
Modele Vette : Ex C7Z06 A8 mod 2016
Date d'inscription : 18/06/2011
Re: Probleme poulie damper
J'ai changé la mienne (cf sujet cité par scalpa38)
J'en ai profité pour installer un "crank pin kit" afin que ce ne bouge plus
J'en ai profité pour installer un "crank pin kit" afin que ce ne bouge plus
Re: Probleme poulie damper
Merci Leshark81, sa vaut combien ton crank pin kit STPlait ?Leshark81 a écrit:J'ai changé la mienne (cf sujet cité par scalpa38)
J'en ai profité pour installer un "crank pin kit" afin que ce ne bouge plus
Guéna- Coup de Cœur C.P.
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Localisation : Essonne
Modele Vette : C7 GS Carbon 65
Date d'inscription : 02/01/2013
Re: Probleme poulie damper
J'avais acheté le mien à un type de corvette Forum
Ce n'était pas très cher de mémoire
Ce n'était pas très cher de mémoire
Re: Probleme poulie damper
j'ai commandé la poulie, la vis et la courroie, 380€ le tout livré, reste plus cas la fer posé
Dernière édition par Guéna le Mar 25 Juin 2013 - 12:37, édité 1 fois
Guéna- Coup de Cœur C.P.
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Date d'inscription : 02/01/2013
Re: Probleme poulie damper
Salut Scalpa38, j'ai été au info et je te confirme que si la poulie commence a etre voilé, un bon conseil, fait la changé, ce n'est absolument pas normal, t'on garage te raconte de la flute, tu as le meme sympthome que moi, sauf que tu est a la case départ, surveille sa de tres pres, a mon avis tu va y avoir droit aussiscalpa38 a écrit:si ça peut te rassurer guena la mienne bouge pas mal aussi mais a la concession ils m ont dit que c était le fonctionnement normal de la poulie qui est la pour amortir les chocs par contre y a déja eut un post la dessus si ça peut t aider https://www.corvettepassion.com/t15251-probleme-poulie-damper?highlight=poulie
Guéna- Coup de Cœur C.P.
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